poniedziałek, 16 marca 2015

Jak naprawić nogi lalki Monster High?

Witajcie!

Ostatnio udało mi się kupić dość tanio lalkę MH Lagoonę z pierwszej serii (Basic). Byłam bardzo ucieszona bo prawie ze wszystkimi dodatkami to na allegro kosztowała koło 90-100zł, a ja kupiłam ją za ok 20-30zł. 

Niedługo czekałam na przesyłkę. Przyszła po kilku dniach, ale początkowy zachwyt szybko stał się źródłem zirytowania, zniesmaczenia i smutku... Lalka była bardzo dobrze zapakowana, więc nie było mowy, żeby w trakcie przesyłki coś jej się stało, ale... sprzedający zapomniał wspomnieć o tym, że... nogi jej dyndają ("nie sądziłem, że to ma jakieś znaczenie")... Na początku zachciało mi się płakać jak zobaczyłam te smętnie zwisające nogi... Później zaczęłam zauważać kolejne mankamenty: trochę starte brwi, brudne ubranko, skołtunione włosy... 

Po chwili zebrałam się w sobie i stwierdziłam, że tak być nie może i - mimo że początkowo byłam tak zrezygnowana, że z chęcią bym ją wrzuciła w najciemniejszy kąt - doprowadzę ją do dobrego stanu!

Okazało się, że jedyne tutoriale są w języku angielskim, więc pomyślałam, że sama porobię trochę fotek i pokażę Wam jak można naprawić "latające" biodra lalki - tanio i w miarę trwale :) Do roboty! :D

W takim mniej więcej stanie dotarła do mnie lalka (tu już po zdjęciu ubranka i wycięciu gumki, która na ostatniej nitce trzymała jeszcze nogi i tułów razem):


Żeby lalkę doprowadzić do stanu używalności potrzebujemy:
- igłę
- nitkę (mocną! ja używałam nici do zszywania spadochronów ;) )
- gumkę szerokości ok 7 mm i długości ok 25cm (ja na wszelki wypadek kupiłam metr)
- pensetę
- nożyczki
- czas i cierpliwość  ;)


Bierzemy gumkę i jedną z nóg (ja wzięłam lewą - jakoś tak mi było wygodniej). Gumkę przewlekamy pod bolcem, znajdującym się wewnątrz nogi. Tu przydaje się grubsza igła i penseta:

Następnie obie części gumki przewlekamy przez otwór w tułowiu. Uważajcie żeby nie przyczepić nogi tył na przód ;)



Następnie bierzemy jedną część gumki (najlepiej tę "górną") i przewlekamy od góry drugą nogę. 


Już prawie koniec! :D Teraz musimy jak najciaśniej przytrzymać gumkę (ja związałam na supełek, żeby mi się nie wyślizgnęła przypadkiem) i zaszyć możliwie jak najbliżej bolca. Zszyjcie i zawiążcie dobrze supełek, żeby cały Wasz trud nie poszedł na marne ;)


Na koniec ucinamy w miarę blisko szycia (nie za blisko, żeby nie uszkodzić nici!) i chowamy końcówkę gumki w dziurze w udzie. 


Koniec! :D Całość naprawy kosztowała mnie 1 zł (koszt gumki), trochę ukłuć w palce i ok 10-20 minut :)

A oto Lagoona po odpicowaniu: naprawieniu nóg, uczesaniu, umyciu lalki i wypraniu ubranka (płetwy na nogach pożyczyłam od piżamowej Lagoony)









I jak Wam się podoba odnowiona Lagoona? ^U^

W następnej notce pochwalę się nową monsterką w mojej kolekcji! Wreszcie ją sobie sprawiłam! :D A polowałam na nią od kilku miesięcy ;P

~~Hope~~





14 komentarzy:

  1. Dzięki wielkie za ten poradnik :) Też mam taką jedną z luźnymi nogami - przyda jej się kuracja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powodzenia ^^ Pochwal się jak wyszła kuracja ^^

      Usuń
  2. Tutek mega przydatny, jeśli trafi do mnie jakaś rozklekotana panna, to z niego skorzystam. :) Niestety niektórzy zapominają wspomnieć o takich "szczegółach" jak to, że lalka jest brudnawa lub że jej makijaż ma uszkodzenia... Myślę, że jak nogi jej naprawiłaś to brew też będziesz w stanie. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Z nogami było łatwo, ale za brew to nie mam pomysłu jak się zabrać ^^"

      Usuń
  3. prosta robota, a lalka jak nowa!
    Nie znoszę ukrytych wad...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie znoszę :/ No ale Pan sobie "zapomniał"... Dobrze, że udało się ją naprawić :)

      Usuń
  4. Brew "napraw" za pomocą kredki do brwi (dla ludzi- kobiet) w tym odcieniu,
    albo zmyj-wyrównaj zmywaczem do paznokci bardzo ostrożnie, ja używam do tego celu ostro przyciętej
    zapałki, drewno fajnie wchłania płyn i lepiej takie kreseczki zmywa się, wszystkie waciki są po prostu
    za duże i za grube :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za podpowiedź ^^ Zobacze co mi to wyjdzie ;)

      Usuń
  5. świetna robota! Panienka teraz może sobie
    pofikać - ale dlatego, że chce a nie bo musi...

    OdpowiedzUsuń
  6. Śuper, mam pytanie, czy da się lalce MH odpiąć przedramię? Mam taką jedną dość fajną ale nie do końca się zgina w stawie barkowym...

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie uratowałaś mojej lalce życie.. teraz nadaje się na sprzedaż :)

    OdpowiedzUsuń
  8. 58 year old Software Test Engineer III Danny Klagges, hailing from Angus enjoys watching movies like "Outlaw Josey Wales, The" and Brazilian jiu-jitsu. Took a trip to Palmeral of Elche and drives a Ferrari 375 MM Berlinetta. przeczytaj recenzje

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki Ci za ten post 🔥 Lagoona i jej nowe życie ❤️

    OdpowiedzUsuń